Singe Sailing - kipparin silmin

19.7 Epekepe-Turku juna. matkan nopein siirtymä. Maha sekaisin vanhasta kebbeporilaisesta. Kehonrakennus - kauppakassien kanto bussiin. 1600 luvulal syntyny keittiömestaritaiteilija ihaili tyttöjen sieraimia ja poltti piippua bussipysäkillä. Heinänokka - Nauvo. Bilelaituriin kiinni.

20.7 Tylsä päivä. tuuli loppu. Körötellään ja viskataan StunttiVjouko mereen. Ankkuriin illaksi
21.7 Genaakkeri ylös, Pyry J ohitti meidät viikkarilla. Maarianhamina, Grönholm keittää kahvia, värikkäät housut täyttää laiturin ja Pommern vierailu. Miehistö täyslukuiseksi. Kassien kuivatus muumimusiikin tahdissa.
22.7 letkeesti Ruotsin puolelle. Ötökkähyökkäys ja vauhdissa fallilla flengailua. Yöksi kylki kiinni kallioon Sipuliniemelle.
23.7 Sivuvastasella Nynäshamniin. Ruotsalainen Capella moikattiin ja melkein törmättiin majakkaan. Pojat osti kaupasta maggaroita.
24.7 Vaahtopäitä satama-altaassa. Meri muuttui linnanmäeksi ja pienin purjekerta oli liikaa joten takas satamaan ja pelaamaan rantalentistä Itä-saksan maajoukkueen kapteenin sekä pakistanin ponikerhon kuopuksen kanssa.
25.7-26.7 Meri tumma ja aallot rantaan lyö. Hommassa menee koko yö tai kaks. 240nm ja 48h putkeen. Pahoinvointitarrat eli sekavuustarrat tuhoaa puolet miehistön tajunnantasosta. Kalmarin sillan ali ja tuulimyllypuistojen ohi Karlskronaan. Trolololot ja muutenki väsyneet jutut.
27.7 Karlkrona. Merimuseoon. Vaihtomiehistö koittaa tunkea täällä jo veneeseen. Illalla matka jatkuu
28.7 Åhusissa. Hitosti muita meripartiolaisia mut ei huvita sanoo niille sanaakaan. Silmät ristitissä jamboreelle harjasurffaamaan, ihmettelemään ja hajoamaan. Vihdoin päästetään kakkosjengi liattuun purkkiimme. Yöksi telttailemaan.
29.7 Autolla läpi myrskyjen, mörköjen ja konttikielien. Laivat uppoo ja saappaita impataan. Laivaan Tukholmassa.
30.7 Missä mennään. Ai Suomessa? Ajetaan porsaat kotiin ja laitetaan akut lataukseen.

Kommentoi

Jollakoulu 20.-22.6.


Nuoret ja vähän vanhemmatkin kipit pääsivät kokeilemaan jollailutaitojaan Laurinlahden venekerholla ennen juhannusta. Kivaa oli jollailu, aurinko, piin leikkiminen, uiminen, kumiveneellä ajaminen ja välipalahetki. Melkeen yhtä kivaa oli kaatuminen ja kova tuuli. Tuuli oli välillä vähän liiankin kova, mistä alkeisjollailut vähän kärsivät, eli tilataan ens kesän jollakouluun hiukkasen kevyempiä tuulia.

Osallistujia oli 6 plus johtajia 7.

Kiitti Vipi, Pyry J, Ellu, Juha, Jouko ja Pauli et tulitte jollakouluun jeesaamaan!




Aiheina: , , , , | 1 kommentti

Dinopurjehdus 5.6. 6 hlö


Puolivanhaparta Kalle kipparoi, supernoviisi Ellu oli förstinä ja aikuisten oikeesti old school -miehistössä menneitä muisteli Sanski, Nana, Sarkka ja Pauliina. Superjunnu allekirjoittanut ainakin fiilisteli älyttömästi ja tajusi, että lippukunnalla alkaa olla aika paljon historiaa, ja vaikka porukka vaihtuu niin meininki säilyy enemmän tai vähemmän samankaltaisena (lue: yhtä kreisinä) vuodesta - ja vuosikymmenestä - toiseen. Jos tää olis Facebook -status, tykkäisin.



Aiheina: , , , , | Kommentoi

Skikgliä 1.-2.6.

Keskiviikkona ja helatorstaina purjehdittiin koko laivastolla. Capellalla taisi olla 9 henkilöä, My-veneillä 7. Oli jees!




Aiheina: , , , | Kommentoi

Ellin kokouksia keväältä

Parempi myöhään kuin ei milloinkaan? Ollaan siis tänä keväänä kokousteltu ihanan Joonaksen johdolla muiden espoonlahtelaisten kanssa. Kokouksissa on pohdittu kesäleiriin liittyviä asioita, suunniteltu Ellin yhteistä kämppäprojektia ja syöty mahdottoman paljon karkkia.



Aiheina: , , | Kommentoi

Keltainen toukokuu

Toukokuu tuli vietettyä keltaisen ystävämme Caspin seurassa ja vähän muitakin partiohommia on tullut tehtyä.

3.5. Caspin tuunauksen suunnittelua 6 hlö (?)
9.5. Caspin tarrojen leikkaustalkoot 5 hlö
13.5. Capellalla varmaan remppaa 3 hlö
15.5. Caspin tarrojen leikkaus 1 hlö
21.5. Caspin tarroitus 2 hlö
22.5. Caspin tarroitus 1 hlö
26.5. Caspin tarroitus 1 hlö
27.5. Caspin vesillelasku 2 hlö
27.5. Caspin siirto Suomenojalta Kivenlahteen 1 hlö (onneks sain siskoni seuraks)
30.5. Caspin remppaa 1 hlö
31.5. Caspille masto 2 hlö

Välillä eli aika usein on tuntunut siltä, että Caspin remointointi on yhden naisen askarteluprojekti, mutta joka tapauksessa suuri kiitos niille, jotka ovat edes muutaman kerran veneellä käyneet auttamassa. Kiitti Hanna, Maija G, Jonna L, Camilla, Paula ja varmaan joku muukin, joka on piipahtanut! Lisäks isot kiitokset Joukolle ja Vipille, jotka jeesas Caspilla ja anto paljon neuvoja ja henkistä tukea, vaik tän pitikin olla tyttöjen projekti :)

MUT NYT VAAN PURJEHTIMAAN! Toivottavasti Caspi on ens kesänä paljon käytössä :)


Lisäks vähän kesäleirijuttuja:
14.4. Kuikauksen EA-kokous turvan kanssa 2 hlö
20.4. Kuikauksen EA-suunnitelman teko 1 hlö

Aiheina: , , , , , , | 1 kommentti

Kiling, kiling, rah, rah...

Rahastonhoitajan elo ei ole lainkaan pöllömpää, koskaan ei tiedä mitä itellaluukusta tupsahtaa. : ) Parasta kesää!

Aiheina: , , , | 3 kommenttia

Tapiolan Kesästartti 27.-28.5. 13hlö

Sumopainit ja Nykäset tarjos SkyBreakers, sadetta (ja lauantaina jopa ihan nättiä säätä) Pekka Pouta, polkuveneitä joku joka tykkää painavista asioista ja pasteijaa ja vanukasta Kipi. Kesä startattiin jälleen ja vihreevalkohuivisten nohevuus oli käsinkosketeltavaa.

Kiitos Erika R, Jonna L, Maiga, Teemu, Hanna, Lauri, Jouko, Föön, Skiittu, Ida R, Joeri ja Annis. Ilman teitä itkettäis.

Kommentoi

FÖrdtipurjehus ja kevätregatta. 27.-29.5

Tultiin, nähtiin ja hävittiin. Aukko tuulessa, aukko taidoissa, aukko sydämessä.

Sisar kyl keskeytti, Merinorsu oikas ja tais se laser jäädä meidän taakse.
Förstejä koulutettiin rantautumisiin, mies-yli-laidan-tilanteisiin ja partaterien teroittamiseen pyramideilla. Jos haluat tieää lisää, lue Odd Smedsin Mystiikan Maailmaa.

1 kommentti

Capella 20 vee!

Se on jo iso tyttö! Hallitus onnitteli neitokaista 22.5. (mikä ei perimätiedon mukaan ehkä kuitenkaan ole virallinen syntymäpäivä) hassuin hatuin ja synttärikakuin. Samalla kertailtiin vähän kevään kuulumisia ja katsahdettiin tulevaan. Meitä oli minä, Monna, Joonas, Jouko, Vipi, Sami, Juha ja Joeri eli aika monta.

Kaupan päälle vielä viikon vinkki:
Jos on tosi tylsää (niin kuin ilmeisesti mulla), niin laita Google Translate päälle ja mene osoitteeseen kipi.fi. Ratkiriemukasta, partio saa ihan uusia ulottuvuuksia.

Rakkaudella,
Ticket Mayor

Aiheina: | 6 kommenttia

Haku